Hepimizin tanık olduğu gibi trafikteki motosiklet sayısı günden güne artıyor. Buna bağlı olarak trafikte sorunlar artmakta ve herkes kendine göre birtakım çözümler dile getirmektedir. Ancak bireysel fikirler problemin çözümüne katkı sağlamamaktadır. Bu sorun başta yasal düzenlemeler olmak üzere tüm sürücülerin eğitimi şeklinde olmalıdır.
Benim önerilerim:
1- Yasal düzenlemeler:
a- İleri ülkelerde olduğu gibi hız limitlerinin otomobillerle aynı olması.
b-Yine ileri ülkelerde olduğu gibi onların tehlikesiz geçişlerini sağlamak için çok şeritli yolların orta şeridini onlara ayırmak, tek şeritli yollarda ise yolun sol tarafını onlar için boş bırakmak.
c- Yol kenarındaki korkulukların altını kapamak.
d-Motosikleti kuryelik amacıyla kullananların özel eğitim ve sınavdan geçirilmesi.
2- Eğitim, tüm sürücüler ve sürücü adaylarına sivil örgütler ve örgün eğitim kurumları tarafından trafik kuralları ve trafikte saygı konusunda verilmelidir.
Özellikle büyük şehirlerimizdeki otomobil sayısının artması, bir yerden bir yere ulaşımın zorlaşması sürücüleri cinnet geçirir hale getirmesi ile sık sık kimi zaman cinayetle biten kavgalara yol açmakta, insanları iki tekerli ulaşımlara itmektedir. Bu konuda seçeneklerin bol olması onu cazip hale getirmektedir. Bence 5-10 yıl içinde otomobiller şehir içinde ulaşımda kullanılamayacak, motosiklet, sukuter, bisiklet (elektrikli, elektriksiz) sayıları uzak doğuda olduğu gibi hızla artacak, hepimizin buna hazırlıklı olması gerekmektedir.
Trafikte insanların hastalanması, hastaneye ulaşımının zorlaşması, kazalar, ölümler ve sakatlanmaların artması bir Halk Sağlığı sorunu haline gelmesi beni bu konuda yazı yazmaya zorlamıştır. Bu konu hakkında sizleri de katkı vermeye çağırıyorum.
Dr. Ferruh Yavuz
Halk Sağlığı Uzman
Merhabalar, EGM Mobili aktif kullanıyorum yurt içi ve yurtdışı ehliyetlere sahibim 1985-profesyonel-1992 ağır vasıta ve cc sınırı olmayan motorsiklet ehliyetine sahibim.. (TRAFİK KURALLARI) bana, sana, ona, buna göre değil; bir trafik kuralı olmasına rağmen neden Türkiye’ motorsiklet sürücüleri araçların sağından solundan aralardan geçerek tehlike yaratıyor. Avrupadada motorsiklet kullandım ışıklarda araç kuyruğu nerdeyse orda olursun yanlardan kenarlardan ilerleyemezsin. En büyük eksiklik bu. Yaptırım olmalı.. ikinci önemli hususta şu, cadde üzerinde olan trafik ışıklarının hemen altında sağa dönüşü körelterek park edip aracını terketmiş sürücülere neden yaptırım uygulanmıyor?? SAYGILAR
Devam edeyim hazır bulmuşken. Belediye otobüs durakları önüne araç parkediyorlar özellikle restaurant önlerindeki duraklara otobüs durağa yanaşamadığından hareketli şerit üzerinde durmak zorunda kalıyor trafiğin aksamasına neden oluyor. Nedendir bilinmez hiç bir otobüs şöfürü bunu yetkili birimlere görüntü alarak bildirmiyor bu hata hep tekrarlanıyor..
Trafik güvenliği ve bilinçli sürücülük konusundaki farkındalık çalışmalarınızı ilgiyle takip ediyoruz. Özellikle sınır kapılarındaki yoğunluk ve trafik yönetimi açısından da bilinçli olmak çok önemli. Biz de Kapıkule Sınır Kapısı’ndaki anlık yoğunluğu göstermek amacıyla geliştirdiğimiz Kapıkule Canlı İzle hizmetiyle, sürücülerin yolculuk öncesi planlamalarına katkı sağlıyoruz. Böylesi değerli içerikler için teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dileriz.